نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

مصالحه با دشمن صهیونیستی معنایی ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا:

دولت نتانیاهو در آستانه سقوط است | اسرائیل در سه جبهه دچار انحطاط شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اسراییل با یک مشکل و چالش منطقه ای مواجه است و این امر سرنگونی و فروپاشی اسراییل را تسریع می بخشد لذا حتی جامعه جهانی ( آمریکا و اتحادیه اروپا) قادر به پشتیبانی از کابینه نتانیاهو نیست و این کابینه در آینده نمی تواند به کار خود ادامه داده و ناچار به استعفا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۷۸۶

مصطفی صادقی | حسن هانی زاده در گفتگو با جام‌ جم آنلاین افزود: شرایط کنونی رژیم صهیونیستی در طول هفت دهه گذشته‌اش به لحاظ سیاسی و امنیتی کاملا بی سابقه است و نشان می دهد این رژیم به دلیل شرایط ناپایدار سیاسی وارد چرخه سفوط شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی در طول سه سال گذشته به دلیل قطب بندی های بوجود آمده میان احزاب سیاسی پنج انتخابات زودهنگام برگزار کرد و همه آنها با شکست مواجه شد و هیچ حزبی نتوانست اکثریت را بدست آورد.

وی با بیان اینکه در ششمین دوره حزب لیکود به ریاست نتانیاهو توانست ۳۶کرسی کنست به دست بیاورد، افزود: به این ترتیب این رژیم ناچار شد با احزاب دینی صهیونیستی افراطی ائتلاف کند، همین ائتلاف موجب ایجاد مشکلات امنیتی برای رژیم صهیونیستی شد و به دلیل وجود ۵ وزیر افراطی و سرکوبگر در کابینه نتانیاهو اختلاف نظر بین احزاب بوجود آمد و رژیم صهیونیستی در طول چهار ماه گذشته چند بار به مسجدالاقصی حمله کرد و به این ترتیب موجب ایجاد چالش امنیتی شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این حملات غیرقابل توجیه به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی موجب شکل گیری انتفاضه جدید شد گفت: آخرین عملیاتی که صورت گرفته از سه جبهه جنوب لبنان، داخل اراضی اشغالی و سوریه علیه رژیم صهیونیستی بوجود آمد و موجب شد ۳۰۰ موشک علیه اسراییل پرتاب شود که گنبد آهنین صرفا توانست ۴۰ درصد را ردیابی کند.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد گنبد آهنین هم قادر به ایجاد امنیت برای اسراییل نیست و در طول هفته های اخیر به دلیل نا امنی، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از یهودیان ساکن اراضی اشغالی علیه نتانیاهو و کابینه اش تظاهرات کنند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر در داخل به لحاظ سیاسی کابینه دچار مشکل شده و بین احزاب و کابینه اختلاف نظر وجود دارد و به لحاظ امنیتی نیز رزمندگان و جنبش های مبارز فلسطینی جبهه واحد منطقه ای علیه اسراییل تشکیل داده اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: به این ترتیب اگر نتانیاهو بخواهد دست به ماجراجویی بزند همزمان این سه جبهه علیه اسراییل فعالیت هایشان را آغاز خواهند کرد بنابراین اسراییل با یک مشکل و چالش منطقه ای مواجه است و این امر سرنگونی و فروپاشی اسراییل را تسریع می بخشد لذا حتی جامعه جهانی ( آمریکا و اتحادیه اروپا) قادر به پشتیبانی از کابینه نتانیاهو نیست و این کابینه در آینده نمی تواند به کار خود ادامه داده و ناچار به استعفا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها